  • Data: 2010-08-21 08:27:14
    Temat: Re: brak poduszek
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-20 11:57, Maurycy Menke pisze:
    >Opis pojazdu był jasny i precyzyjny - miała być
    > poduszka. Taki element ukryty jest pod pokrywą kierownicy, której nie da
    > się zdjąć niczym dekla na kole. Żaden zaś sprzedający nie pozwoli
    > ewentualnemu klientowi rozkręcać jego samochodu.

    Jeśli według opisu miała być i masz to na piśmie to tego się możesz
    łapać, ale niezbyt kurczowo. Z drugiej jednak strony naprawdę nie trzeba
    być ekspertem od samochodów, żeby określić czy w danym egzemplarzu jest
    poduszka czy nie (albo czy przynajmniej kiedyś była na wyposażeniu).
    Piszesz dalej, że ten model nie ma oznaczeń (czy aby na pewno? Napis SRS
    albo AIRBAG powinny być na elementach pokrywy poduszki). Poza tym
    naprawdę ciężko uwierzyć, że pojazd z poduszką powietrzną nie miałby
    kontrolki AB na konsoli, która powinna się świecić jeszcze chwilkę po
    włączeniu silnika. Zdradź może co to za auto i ile ma lat?
    Weź też pod uwagę, że instrukcje obsługi większości samochodów z AB
    nakazują taką poduszkę po 10-15 latach wymienić/wymontować. Wiem, że to
    w naszych warunkach martwe zalecenie, ale formalnie tak jest. Może mieć
    to znaczenie w przypadku oceniania szkody bez i z poduszką i wnioski
    biegłego mogą Cię zaskoczyć.

    --
    MZ