    From: "kbb" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak odpowiedzi na pisma
    Date: Mon, 13 Jul 2009 12:32:49 +0000 (UTC)

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

    > To Twoja własność i powinieneś posiadać wszelkie informację o niej i
    > ewentualnych naniesieniach. Informacje te powinny być przekazywane wraz
    > z nieruchomością ale nikt o to nie dba przy kupowaniu, darowiźnie itp.
    > To wszystko powinno być w ewidencji gruntów - starosta oraz w geodezji
    > czyli tam gdzie są do wzięcia ( za opłatą) dokładne mapy Twojej
    > posiadłości. Na tych mapach masz prawie wszystko.
    > Energetyka nie zawsze może udzielać informacji np. tajemnica handlowa
    > czy nawet państwowa - przebieg linii i jakie.

    Hmmm, na mapach geodezyjnych raczej nie znajde informacji o dacie
    usadowienia instalacji ani tym bardziej o podstawie prawnej decyzji o
    budowie. Mam oczywiście takie mapy w domu. Na odpowiedź od starosty właśnie
    czekam - musze mieć wszytko na piśmie, załatwianie na gębę nic mi nie da. Co
    do ZE to jakoś nie wierzę, by informacja o tym na jakiej podstawie prawnej i
    kiedy wybudowali coś na MOJEJ ziemi mogła być objeta tajemnicą...