  • Data: 2004-01-12 20:52:29
    Temat: Re: brak biletu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Jan 2004 w...@p...onet.pl wrote:
    [...opłaty manipulacyjne...]
    >+ > Z Taryfy przewozu osob i bagazu.
    >+ >
    >+ > pdr
    >+ > Olo
    >+
    >+ a gdzie jest zawarte upowaznienie do nakładanie przez przwoźnika opłat za
    >+ przejazd bez ważnego biletu innych niż opłata dodatkowa i należności za
    >+ przejazd ?

    A z zasad ogólnych K.C. to nie wynika ?

    Przecież takie "postępowanie w sprawie cofnięcia opłaty nadzwyczajnej"
    kosztuje, nie widzę powodu dla którego ów koszt miałby być wliczany
    w cenę "zwykłego" biletu.
    Z kolei zasada że "prawo szczególne uchyla prawo ogólne" chyba jednak
    działa w tych miejscach, w których "uchyla": czy prawo przewozowe
    zawiera zapis że "nie należą się inne świadczenia które mogą wynikać
    z przepisów [ogólnych/cywilnych/KC konkretnie]" ?
    Nie, nie wiem - ale coś mi dziwnie wygląda twój zarzut :)
    Bo jeśli z kolei ty nie wskażesz przepisu że "przewoźnik nie może
    występować o zwrot innych jakichkolwiek kosztów", to albo ja
    gdzieś źle zrozumiałem albo idziemy rozkręcać autobusy na części
    (oczywiście w czasie jazdy i mając ważny bilet :)) skoro
    przewoźnik nie może występować o pokrycie "innych kosztów" :)
    Przeciwko temu przemawiałby fakt, że gdzieś w prasie czytałem
    iż zakładowi który wprowadził "znaczony" tusz kradziono
    ...całe kasowniki :] (żeby zdobyć tusz) - a wtedy złodziei
    można by wsadzić (kradzież to kradzież), ale odszkodowania
    za ukradzione kasowniki żądać już nie: dobrze zrozumiałem ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd