    From: "woo-cash" <w...@t...WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak biletu
    Date: Wed, 7 Jan 2004 21:31:56 +0100

    Użytkownik "Filip" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:bthpap$3kk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > regula to nie jest ale jest to blizsze prawdzie niz traktowanie kazdego
    jak
    > zlodzieja

    No tak, ale z tego wypływa wniosek, że odpowiednio rzadko każdy może
    wyłudzić usługę. Byle nie za często. ;-)

    > zgoda ale odpowiedzialnosc powinna byc inna jak sie cos robi z
    premedytacja
    > a inna jak sie to robi nieswiadomie, przez przypadek

    Dowiedzenie, iż to działanie nie było z premedytacją nie jest takie proste.
    Szczególnie jeśli wychodzi się z założenia, że od czasu do czasu można
    pojechać bez biletu, a tak chciałbyś, aby było, de facto.

    Sam kiedyś się strasznie wkurzyłem. Mój przypadek był jeszcze bardziej
    ewidentny, gdyż:
    1) zapomniałem biletu,
    2) posiadałem bilet imienny - był w domu,
    3) był to ostatni dzień miesiąca (więc zakup biletu po wystawieniu mandatu
    byłby dla mnie nieopłacalny, gdyż koszt takiego biletu jest wyższy, niż
    mandat),
    4) jako bezrobotnego nie bardzo mnie stać na takie ekstrawagancje. ;-)

    Karę i tak musiałem zapłacić, nikt się specjalnie nie przejął moją sklerozą,
    roztrzepaniem, brakiem kasy itd.

    Pozdrawiam.
    Woo.

    - Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
    http://www.woo.strefa.pl

    "Prawda jest jak dupa. Każdy ma swoją" (C) K. Daukszewicz