    From: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bledne kolo z kupnem mieszkania
    Date: Wed, 6 Oct 2004 11:10:41 +0200

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:ck0ch7$g9p$1@news.onet.pl...
    > Bank nie ma obowiazku udzielenia Ci kredytu, wiec na jakiej podstawie
    > chcesz go pozwac ?
    >
    > Czytalem niedawno orzeczenie SN w podobnej sprawie ( rolnik pozwal bank,
    > poniewaz uwazal, ze bank narazil go na szkode, poniewaz nie chcial
    > udzielic mu kredytu [ na warunkach korzystniejszych ] na splate innego
    > kredytu ). SN stwierdzil, ze bank nie ma obowiazku udzielenia kredytu.

    jasne że bank nie ma obowiązku udzielić kredytu, ale żądając przed podjęciem
    decyzji dostarczenia umowy przedwstępnej w której ja się zobowiązuję do
    zapłacenia kary w przypadku odstąpienia od umowy, naraża mnie na szkodę, a
    przecież sama umowa przedwstępna w niczym nie zmienia mojej zdolności
    kredytowej którą bank ma zbadać żeby się określić czy kredyt mi da czy nie.

    AI