  • Data: 2003-11-24 08:27:43
    Temat: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
    news:bprft5$3p3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Spotkala mnie i mojego kolege taka sytuacja:
    [...]
    > Co radzicie?

    Przejrzyj archiwum grupy:
    http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as
    _ugroup=pl.soc.prawo&lr=&hl=pl

    Jakies 3 tyg temu byla wielka dyskusja ktora w temacie miala slowo "mandat".

    Ze swoje strony dodam art.483 w zw. z art.471 KC. W skrocie: moim zdaniem
    tzw oplata dodatkowa to nic innego jak kara umowna (483 KC). Aby moc
    dochodzic tego "uproszczonego" odszkodowania musza byc spelnione okreslone
    przeslanki. Jedna z nich jest poniesienie szkody przez przewoznika. W
    opisanej przez was sytuacji nijak nie moge doszukac sie szkody po stronie
    przewoznika. Bilet przeciez kosztowal tyle samo na tych trasach. Wniosek:
    moim zdaniem przewoznik nie moze zadac od was oplaty dodatkowej.

    Problem jednak w tym, ze nie wszyscy moga rozumumiec tak samo oplate
    dodatkowa (jako kare umowna).