  • Data: 2005-10-02 14:58:29
    Temat: Re: biblioteka - kara pieniężna
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wojtek wrote:
    > Kończę studia, i biblioteka na jednym z wydziałów nie chce przybić mi
    > pieczątki poświadczającej rozliczenie się z nią z książek, bo nie
    > uregulowałem kary pieniężnej. Na pierwszym roku spóźniłem się z oddaniem
    > książki o miesiąc, za to miałem zapłacić 32 zł - oddałem książkę, a w
    > bibliotece więcej się nie pojawiłem, bo żeby coś następnego pożyczyć
    > musiałbym zapłacić. Myslałem że mi się upiecze, a tu ta pieczątka... Czy
    > mają w ogóle prawo pobierać pieniądze za spóźnienie z oddaniem?

    A ja inaczej spytam: czy praktykowane na uczelniach tzw. obiegówki mają
    jakieś umocowanie prawne? Z Dz.U.2005.149.1233 wynikałoby, że człowiekowi,
    który obronił pracę, uczelnia ma obowiązek wydać dyplom. I to niezależnie
    od tego, czy ma on jakieś cywilnoprawne długi wobec biblioteki (które mogą
    np. być sporne).

    Widzę tutaj wyraźną analogię do niedawnego wątku o nieoddawaniu świadectw
    maturalnych.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>