  • Data: 2022-01-15 13:22:56
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem jest równie wielki ze stwiedzeniem co jest NOP.
    > Tu, proszę:
    > https://www.pzh.gov.pl/serwisy-tematyczne/niepozadan
    e-odczyny-poszczepienne-covid-19/

    > W głowę zachodzę, jak się komuś udało stwierdzić przy tych cięższych,
    > rzadkich przypadkach, o które właśnie jest tyle szumu, że te to NOP,
    > skoro bez szczepienia też w populacji się zdarzają i to zapewne
    > częściej. Masz pomysł?

    Jakbym ja się miał brać za takie badanie, to bym na osi czasu układał
    chwilę szczepienia i chwilę niepożądanego odczynu, a potem patrzył, czy
    w jakimś określonym odcinku jest wyraźna górka.

    Po za tym trzeba by zbadać procentowy udział zaszczepionych i
    niezaszczepionych oraz przeprowadzić testy statystyczne na ile jest to
    istotne. Bo powiedzmy, jeśli będzie więcej zaszczepionych kobiet, niż
    mężczyzn, a zaszczepienie nie będzie miało związku z odczynem, to
    udowodnimy, że kobiety na odczyn są bardziej narażone.

    > Co do transparentności to zasadniczo zgoda. Tylko tu problem jest
    > zapewne taki, że przeciętna Karyna wie przecież lepiej niż jakiś prof.
    > wirusolog.

    Moim zdaniem jedynym, w czym antyszczepionkowcy mają faktycznie rację,
    to na chwilę obecną nikt, ani Karyna, ani profesor tak naprawdę na pewno
    nic nie wiedza. Pozostaje intuicja, z tym, że ja jakoś tak wewnętrznie
    wolę zaufać intuicji profesora, niż Karyny - choć rozumiem, ze ktoś inny
    może mieć inny pogląd na tę kwestię.

    --
    Robert Tomasik