    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezplatne leczenie w UE
    Date: Wed, 29 Aug 2007 07:37:14 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 28 Aug 2007 20:13:04 +0200, zenek porylo napisał(a):

    > Na podstawie jakich umow miedzynarodowych obywatele Polski moga leczyc sie
    > za darmo w panstwach UE? Np jesli przydazy sie komus wypadek i ma
    > odpowiednie papiery z NFZ? I odwrotnie. jesli np. Anglik ma jakis wypadek w
    > Polsce i posiada karte EHIC wydana przez NHS?

    Nie wiem jakie są to umowy. Ale wiem napewno, że nie jest to zawsze prawo
    do leczenia "za darmo". Jest to tylko prawo do leczenia na takich samych
    prawach i za taką samą odpłatnością jak osoby objęte ubezpieczeniem w tych
    państwach. Wbrew pozorom nie wszędzie w UE opieka zdrowotna jest całkowicie
    bezpłatna.