eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak zostalem kryminalista - pare pytan. › Re: [b. długie] prowadzenie roweru przez pijanego, b.: Jak zostalem kryminalista - pare pytan.[
    From: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [b. długie] prowadzenie roweru przez pijanego, b.: Jak zostalem
    kryminalista - pare pytan.[
    Date: Thu, 18 Sep 2003 14:21:30 +0200
    <bjut82$aq6$1@topaz.icpnet.pl> <bk1nk9$26c$2@inews.gazeta.pl>
    <bk2bh6$39r$1@topaz.icpnet.pl> <bk2m96$2hl$4@inews.gazeta.pl>
    <bk3pku$5hg$1@topaz.icpnet.pl> <bk3rbn$14r$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
    <bk41td$bs0$1@topaz.icpnet.pl> <bk44ea$9dp$1@absinth.dialog.net.pl>
    <bk492i$i4q$1@topaz.icpnet.pl> <bk4h5q$4eu$1@absinth.dialog.net.pl>
    <bk4jg3$rmp$1@topaz.icpnet.pl> <bk4k2m$sno$1@zeus.polsl.gliwice.pl>
    <bk4r5a$83l$1@news.onet.pl> <X...@2...7.19.17>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    <bkc5rt$ou5$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > dalej nie mam czasu grzebać,
    > niech się inni teraz wykażą, chętnie poczytam;

    obiecanki, cacanki...;
    pamiętam, że coś takiego było:

    całość (połamana) powinna wyskoczyć tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&threadm=001001c184a9%245f6cf480%2424a193c0%4
    0low1.bmbsp.com.
    pl&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dprowadzi%25C4%2587%2Bpo
    licja%2Bgroup:pl.rec.rowery%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3
    DUTF-8%26oe%3DUT
    F-8%26scoring%3Dr%26selm%3D001001c184a9%25245f6cf480
    %252424a193c0%2540low1.bmbsp.com.pl%26rnum%3D2

    pierwszy post:
    ---
    Autor:robcik (r...@p...onet.pl)
    Temat:POLICJA I MOJE KLOPOTY

    View this article only
    Grupy dyskusyjne:pl.rec.rowery
    Data:2001-12-13 16:16:50 PST

    Jak juz wczesniej pisalem mialem w Szklarksiej Porębie kontakt z dwom
    nadzwyaczj inteteligentmymi funkcjonarjuszami (no moze z jednym bo drugi
    mowil ze by nas poscil tylko kolega jest taki pierdolni...). Ja mielam 0.86
    promila kolega 1.75 promila. Dorwali nas prowadzacych ( nie jechalismy )
    rowery i zabrali na komisariat. To bylo w lipcu. Oskarozno nas o prowadznie
    ( kierownie) rowerami pod wplywem alkoholu. Dwa tygodznie temu w sadzie
    odbyla sie rozprawa. Pomiajajc fakt ze caly proces byl farsa to dostalismy
    po 700 zl grzywny i pozbawienie prawa jazdy kategorii A na rok. Kolege
    sadzil mlody dupek ktory za grosz niewykazywal oznak posiadania mozgu wiec
    to bylo do przewidzenia ze bedzie skazny. W moim przypadku (bo bylismy
    sadzeni w innych terminach i przez innych sedziow) malo brakowalo a by
    skonczylo sie uniwinniem. Moj sedzie byl obiektywny i zauwazyl ze zeznania
    policajntow sie niepokrywakja i cos mieszaja. Niestety poniewaz znal wyrok w
    sprawie kolegi (zapadl dzien wczesniej ) mnie rowniez musial uzanc za
    winnego ( bo wtedy prokurator zlozyl by apelacje, kolega rowniez).W
    uazasadnieniu powiedzial ze policjanci zrobili na nas oblawe i z
    premedytacja nas zatrzymali , jednak nie ma podstaw zeby im niewierzyc (mimo
    ze obydwaj przedstawili rozne wersje). Najlepsze bylo na koniec. Sedzia
    powiedzial " zaplaci pan 700 zl grzywny a poniewaz jest pan na utzymaniu
    rodzicow (studnentem jestem) to zwlaniam pana od placenia za koszty sadowe
    (50 zl) . Fajne no nie ? 700 zl moge zaplacic ale juz 750 to nie dam rady.
    Najgorsze jest to ze przez takich debili bede przez 5 lat w rejestrze
    skazanych i moge zapomniec o pracy na stawnowsiku kierowniczym. Wiec
    uwazajcie i jak zobaczycie policja zawsze spierdala.... Od tamtej pory tak
    robie bez wzgledu czy jestem po czy przed piciem, z czy bez roweru.:)
    ----

    ... a dalej komentarze, analizy, etc. , etc.;

    na koniec:
    ---
    Autor:yabu (l...@w...pl)
    Temat:Re: POLICJA I MOJE KLOPOTY

    Data:2001-12-14 06:15:04 PST

    witam
    oto pare spostrzezn:

    art.. 178a Kodeksu karnego:
    § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania inny
    pojazd niż określony w § 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    podanie wyroku do publicznej wiadomości.

    Prawo o ruchu drogowym art.2 pkt 18
    pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i nie wykonującą na
    niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego
    uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower,
    motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w
    wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    opieką osoby dorosłej,

    glosa Stefanska R.A. do postanowienia SN z dnia 20 maja 1996 r., II KKN
    15/96.
    Prowadzącym pojazd mechaniczny jest ten, kto bezpośrednio włada mocą silnika
    oraz nadaje pojazdowi ruch i kierunek, przy czym nie zawsze musi to być
    czynność jednoosobowa. Prowadzeniem pojazdu jest wprawianie go w ruch i
    nadawanie mu kierunku jazdy. Prowadzić pojazd to nie tylko obsługiwać układ
    kierowniczy, lecz także wszystkie podstawowe mechanizmy mające bezpośredni
    wpływ na jazdę; jeśli kilka osób obsługuje te urządzenia, to
    współuczestniczą w prowadzeniu pojazdu.podlega karze grzywny.

    czyli prowadzac rower w stanie nietrzezwosci nie popelniamy przestepstwa z
    art178a - jestesmy pieszymi, natomiast
    jadac na rowerze jestesmy juz prowadzacymi pojazd ( art.2 pkt47 Pr. o r.d.
    rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby
    jadącej tym pojazdem)
    natomiast prowadzenie roweru w stanie... mozna uznac jako wykroczenie
    Rozdzial XI Kodeksu wykroczen
    np.
    art 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
    art 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd, który:
    1) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania osobę nie mającą sprawności fizycznej lub psychicznej w stopniu
    umożliwiającym należyte prowadzenie pojazdu;
    art. 100. Kto:
    1) (.....)
    2) włóczy po drodze publicznej lub porzuca na niej przedmioty albo używa
    pojazdów niszczących nawierzchnię drogi;

    podsumowujac dla rozstrzygniecia slusznosci orzeczenia sadu potrzebne jest
    podanie prze osoadzonego
    podstayw prawnej skazania, dopiero potem bedzie mozna cos wiecej powiedziec
    pzdr
    yabu

    -- --

    Autor:CaSTroL (j...@p...onet.pl)

    Data:2001-12-14 07:37:25 PST

    Użytkownik "yabu" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    l...
    ;

    > podsumowujac dla rozstrzygniecia slusznosci orzeczenia sadu potrzebne jest
    > podanie prze osoadzonego
    > podstayw prawnej skazania, dopiero potem bedzie mozna cos wiecej
    powiedziec

    oni duzo wczesniej pisali tu na grupie ze policjanci zmusili ich do
    podpisania papieru ze jechali na rowerach po pijaku,
    wiec sprawa jest juz przegrana, mogli nie podpisywac

    --------

    wnioski nie są budujące.

    pzdr
    gl