    From: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: auto kupione w komisie - oszustwo?
    Date: Fri, 10 Dec 2004 19:58:44 +0100
    Sender: m...@o...pl@nat-dom.aster.pl

    Użytkownik robi napisał:

    > W serwisie poddali w watpliwosc moc prawna takiej notki, więc liczylem
    > na to ze ktos znajacy dokladnie prawo odpowie mi np.: "ze nie" - poniewaz
    > jest jakis paragraf i w ten sposob oni zabezpieczyli sie skutecznie.
    > Badz tez potwierdzi watpliwosc co do mocy prawnej takie notki i tez uzasadni
    > to paragrafem.
    > W prawnych zawilosciach czasami zwykla logika zawodzi. Tego juz kiedys
    > doswiadczylem.

    KC
    Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne
    rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed zawarciem umowy
    podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności
    nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł
    się dowiedzieć.

    Imo mialbys moze jakies szanse w sadzie gdybys wykazal, ze jestes
    totalnym laikiem w sprawach samochodowych, a komisant umyslnie zatail
    informacje na temat stanu faktycznego samochodu. Jednakze, poniewaz
    podpisales stoswona notke, w ktorej stwierdzasz ze zapoznales sie ze
    stanem faktycznym samochodu (skoro sam nie miales odpowiednich
    kwalifikacji do oceny, trzeba bylo skorzystac z uslug kogos kto sie na
    tym zna. Nie zrobiles tego, wiec postapiles niedbale.), to nie widze
    zbyt duzych szans. Ale oczywiscie istnieje mozliwosc, ze przekonasz sad,
    wszystko zalezy od tego jaka masz sile perswazji.

    Jednakze ja widze Twoje szanse marnie. Ale niech sie wypowie jakis
    cywilista.

    pozdrawiam
    --
    Mithos