  • Data: 2004-12-10 23:07:05
    Temat: Re: auto kupione w komisie - oszustwo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:cpcrkv$s3v$1@news.onet.pl...

    > KC
    > Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne
    > rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed zawarciem umowy
    > podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności
    > nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł
    > się dowiedzieć.

    Właśnie o ten przepis mi chodzi :-)

> [...]
    > totalnym laikiem w sprawach samochodowych, a komisant umyslnie zatail
    > informacje na temat stanu faktycznego samochodu. Jednakze, poniewaz
    > podpisales stoswona notke, w ktorej stwierdzasz ze zapoznales sie ze
    > stanem faktycznym samochodu (skoro sam nie miales odpowiednich
    > kwalifikacji do oceny, trzeba bylo skorzystac z uslug kogos kto sie na
    > tym zna. Nie zrobiles tego, wiec postapiles niedbale.), to nie widze
    > zbyt duzych szans. Ale oczywiscie istnieje mozliwosc, ze przekonasz sad,
    > wszystko zalezy od tego jaka masz sile perswazji.

    Czy uważasz, że w wyniku jazdy próbnej można stwierdzić, czy samochód brał
    udział w kolizjach drogowych?

    > Jednakze ja widze Twoje szanse marnie. Ale niech sie wypowie jakis
    > cywilista.

    Kluczowe znaczenie mają dla sprawy dwie kwestie:

    1) czy zdołamy dowieść, że komis zapewniał o tym, ze samochód jest
    bezwypadkowy?
    2) czy zdołamy dowieść, że wada byłą możliwa do wykrycia przez komis?

    Jeśli na obydwa pytanie jesteśmy w stanie dać pozytywną odpowiedź, to można
    się brać z tematem za bary. Nawet złożyć zawiadomienie o oszustwie.