  • Data: 2003-10-23 17:59:39
    Temat: Re: art. 133 k.p. a wolne soboty
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy art. 133 k.p. o tygodniowym łączonym czasie pracy uprawnia
    > pracodawcę do bezwzględnego ustalania pracownikom maksymalnej liczby 416
    > nadgodzin rocznie?
    > Wydaje mi się, ze ta zasada wprowadza pracujące soboty.... W
    zakładzie
    > w którym pracuję każdy pracownik MUSI pracować 48 godzin tygodniowo.

    133 § 2. kp Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z
    okolicznościami określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla
    poszczególnego pracownika 4 godzin na dobę i 150 godzin w roku
    kalendarzowym.

    Jak widac opisana przez Ciebie sytuacja stanowi przekroczenie dopuszczalnych
    norm pracy w godzinach nadliczbowych.

    > Czy nie ma mozliwosci, aby pracownik mógł odmówić przystapienia do
    > pracy w godzinach nadliczbowych, skoro nadgodziny sa zwiazane z
    > zatrudnianiem w firmie zbyt małej liczby pracowników w stosunku do
    > wykonywanej produkcji?

    Moim zdaniem moze odmowic. Ale znajac zycie straci prace i bedzie musial
    dochodzic swoich praw w procesie.

    > Czy pracodawca może żądać od pracownika odpracowywania sobót jeżeli
    > pracownik chce mieć takową wolną?

    To zalezy czy sobota jest dniem wolnym od pracy w pieciodniowym tygodniu
    pracy okreslonym w regulaminie pracy.

    > Czy pracownik chcący wziąć dzień urlopu musi odpracowywać go w
    > godzinach nadliczbowych?

    To juz jest jakas paranoja!!!

    Dan.