    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aresztowany komputer ...
    Date: Thu, 24 Nov 2005 20:12:46 +0100

    > Bo tak sl;yszalem i tej wersji sie bede trzymal. Niestety nie mam
    > podstawki prawnej do tego. Ale jesli ty nie masz podstawki do swoich
    > argumentow, to jest pat.

    Z logicznego punktu widzenia czlowieka zwiazanego z informatyka wydaje mi
    sie, ze nawet dobrym specjalistom trudno jest ocenic "na miejscu", czy dany
    chipset danego urzadzenia nie posiada jakiegos nosnika danych. Naturalnym
    wydaje sie wiec, ze policja powinna zabrac caly komputer, zeby zbadac te
    ewentualnosc w warunkach laboratoryjnych / przy pomocy bieglego. Zasadnosc:
    gdyby z policja na kazde "aresztowanie komputera" wysylany byl naprawde
    wysokiej klasy specjalista od sprzetu, to koszty operacyjne policji
    wzroslyby niewspolmiernie do odnoszonych korzysci (rownowazac jako korzysci:
    szanse okreslenia stanu faktycznego i dobro postepowania -- a z drugiej
    strony dobro osoby podejrzanej i jej ewentualne straty z tytulu
    "aresztowania" sprzetu).

    Chociaz wiele osob pewnie chcialoby, zeby policja mogla zabierac tylko
    dyski - ochrona narzedzi pracy wydaje mi sie zbyt slabym argumentem za
    chronieniem potencjalnych przestepcow.

    Pozdrawiam,

    Tiger