  • Data: 2019-04-27 18:34:28
    Temat: Re: ambasada wzywa
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    019/02/Spotkanie-szef%C3%B3w-rz%C4%85d%C3%B3w-Czech-
    S%C5%82owacji-W%C4%99gier-i-Izraela-w-Jerozolimie-za
    miast-szczytu-V4-%C5%BAr%C3%B3d%C5%82o-twitter-Benja
    mina-Netanjahu-800x450.jpg

> [...]
    > rozmawiał z ... Edwardem GIERKIEM. 31 maja 1972 roku obydwaj w Urzędzie
    > Rady Ministrów podpisują porozumienie o współpracy. Prezesem Rady
    > Ministrów był wówczas Jaroszewicz i to raczej chyba on byłby bardziej
    > upoważniony do reprezentowania tu Polski.
    >
    > Wracając do czasów współczesnych, to niestety wydaje mi się, że wielcy
    > tego świata mają świadomość, że osoby formalnie kierujące państwem nie
    > są jego faktycznym kierownictwem. Stąd, po prostu z braku należytej
    > reprezentacji, nie uczestniczymy w wielu spotkaniach.

    Jeśli kwestie polskich dyplomatycznych zabiegów w kwestii głosowania
    27:1 wymagają
    dla Ciebie wyjaśnień, to widać, że się niespecjalnie w tej materii
    orientujesz.
    Nikt z nami nie rozmawia nie dlatego, że nie wiadomo z kim rozmawiać,
    tylko, że nie ma z kim rozmawiać. Dyplomacja to delikatna materia - niektóre
    stosunki budowane są latami, a teraz jakiś dyplomatołek jednym zdaniem
    to przekreśla. Nie dotyczy to tylko poziomu urzędniczego, ale też
    nominacji w sferze
    kultury czy mediów - szefowie placówek kulturalnych, korespondenci
    telewizyjni itp.
    Użyłbym nawet takiego porównania, że las rośnie latami a płonie w kilka
    godzin.
    W stosunkach międzynarodwych jest tak samo: relacje buduje się latami,
    a niszczy kilkoma głupimi wypowiedziami.