  • Data: 2019-04-26 21:23:15
    Temat: Re: ambasada wzywa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2019 o 20:46, J.F. pisze:

    > Alez moga uwazac, ze te przepisy sa dobre.
    > Dalej moga sobie uwazac, ze dobrze byloby tych Polakow wpuscic, ale dla
    > jednego kraju lepiej nie robic wyjatkow, szczegolnie, ze lada moment
    > sami osiagniemy odpowiedni prog.

    Sądzę, że jak wyborca amerykański się dowie, że musi zapłacić za wizę do
    Europy, to oni ten próg osiągną błyskawicznie. Natomiast ja bym - moze i
    ze złośliwości i swawoli - ze zniesieniem wiz dla amerykanów poczekał
    tyle, ile oni czekali ze zniesieniem dla nas.

    potrzebowac-wiz-by-wjechac-min-do-polski-to-efekt-po
    lityki-unii.html

    > Ogolnie masz racje, ale wiesz ... im na nas nie zalezy, my niestety nie
    > mozemy tego powiedziec :-)
    > Wiec moze lepiej robic dobra mine i podkreslac, ze liczymy na zasade
    > wzajemnosci w najblizszym czasie :-)
    > Na to sie bodajze jeszcze naklada specyfika USA - prezydent odpowiada
    > naszemu premierowi, rzadzi krajem, ale zgodnie z ustawami (ha, ha),
    > ten 3% nakladaja ustawy i prezydent nie moze tego obejsc, nawet jak
    > bardzo chce.
    > A Trump akurat to chyba niespecjalnie chce :-)

    USA nie są dla nas żadnym partnerem. Oni zbyt duzi by się z nami liczyć.
    My zbyt mali, by liczyć na to, że oni kiwną palcem w naszym interesie,
    jeśli nie będzie to im po prostu na rękę. Dlatego bardziej bym liczył na
    sojusz z Słowacją, Czechami, Litwą, Węgrami czy nawet Ukrainą. Bo mamy
    wrogów, przed którymi wspólnie możemy się obronić, a osobno nie.