    From: "MIM" <e...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alimenty
    Date: Tue, 11 Feb 2003 18:50:40 +0100

    Spokojnie, przestępstwo popełnisz dopiero wtedy jeśli zajdą dwie przesłanki
    łącznie. Po pierwsze nie będziesz płacił (w praktyce przez kilka miesięcy),
    po drugie, uporczywie sie uchylać od ich płacenia (np. masz możliwość
    podjęcia pracy i tego nie robisz, wyślij kilka ofert do potencjalnych
    pracodawców i gromadź ich pisma odmowne, możesz też spytać o pracę komornika
    :-)).
    Doniesienie o przestępstwie może złożyć tylko Twoja żona, jednak jeśli już
    będzie płacił za Ciebie fundusz alimentacyjny, to możesz być ścigany z
    urzędu na wniosek np. ZUS lub komornika.
    Tak czy owak do "pudła" droga daleka. Kształcisz się, jesteś na ostatnim
    roku, nie sądzę aby sąd skazał Cię na karę pozbawienia wolności bez
    zawieszenia, gdyby nawet już do procesu doszło.
    Pozdrowienia dla Szanownej Małżonki
    Darek