  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: akt notarialny
    Date: Tue, 19 Feb 2008 21:13:37 +0100

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:7dcbea09-5d2c-4630-95cb-66128c17dec0@o10g2000hs
    f.googlegroups.com...

    > Nabyłem własnościowe mieszkanie spółdzielcze w budynku wielorodzinnym
    > od osoby trzeciej. Posiadam akt notarialny i wpis do ksiąg wieczystych
    > bez żadnych ciężarów i ograniczeń. W lipcu ub.r złożyłem wniosek do
    > Spółdzielni Mieszkaniowej o przeniesienie własności lokalu i
    > określenie udziału w użytkowaniu wieczystym gruntu i częściach
    > wspólnych nieruchomości. W trakcie tych czynności zostałem
    > poinformowany przez notariusza, że w związku z tym, musi być dokonany
    > nowy wpis do ksiąg i sporządzony nowy akt notarialny, a tym samym
> [...]

    Nie nabyłeś mieszkania, tylko spółdzielcze własnościowe PRAWO do lokalu.
    Jego właścicielem cały czas pozostaje SPÓŁDZIELNIA. Teraz spółdzielnia musi
    przenieść prawo własności do lokalu na Ciebie. A w dziale I księgi
    wieczystej trzeba zrobić zmianę typu
    księgi (60 zł), natomiast w dziale II wpisać Ciebie jako właściciela, w
    miejsce spółdzielni. ( 200 zł).

    I tym samym dochodzimy do puenty - kosztować Cię to będzie DOKŁADNIE TYLE
    SAMO, co osobę, która przekształca spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu
    bez założonej dla tego prawa księgi wieczystej.