  • 1. Data: 2008-02-19 09:50:30
    Temat: akt notarialny
    Od: s...@i...pl

    Nabyłem własnościowe mieszkanie spółdzielcze w budynku wielorodzinnym
    od osoby trzeciej. Posiadam akt notarialny i wpis do ksiąg wieczystych
    bez żadnych ciężarów i ograniczeń. W lipcu ub.r złożyłem wniosek do
    Spółdzielni Mieszkaniowej o przeniesienie własności lokalu i
    określenie udziału w użytkowaniu wieczystym gruntu i częściach
    wspólnych nieruchomości. W trakcie tych czynności zostałem
    poinformowany przez notariusza, że w związku z tym, musi być dokonany
    nowy wpis do ksiąg i sporządzony nowy akt notarialny, a tym samym
    dodatkowe opłaty w kwocie około 700 zł. Moje pytanie jest następujące.
    Czy zasadne jest tworzenie nowego wpisu do ksiąg i nowego aktu
    notarialnego tego samego lokalu? Jakie są podstawy prawne w tym
    zakresie? A może wystarczy to uregulować aneksem notarialnym
    ograniczając koszty.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-02-19 10:01:05
    Temat: Re: akt notarialny
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    s...@i...pl pisze:

    ciach

> [...]
    > poinformowany przez notariusza, że w związku z tym, musi być dokonany
    > nowy wpis do ksiąg i sporządzony nowy akt notarialny, a tym samym

    I tak ma być.

  • 3. Data: 2008-02-19 14:36:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    minstal wrote:
    > s...@i...pl pisze:
    >
    > ciach
    >
    > W trakcie tych czynności zostałem
    >
    > ciach
    >
    > I tak ma być.

    warto chwile poczekac

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,49404
    03.html

  • 4. Data: 2008-02-19 20:13:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

> [...]
    > notarialnego tego samego lokalu? Jakie są podstawy prawne w tym
    > zakresie? A może wystarczy to uregulować aneksem notarialnym

    Nie nabyłeś mieszkania, tylko spółdzielcze własnościowe PRAWO do lokalu.
    Jego właścicielem cały czas pozostaje SPÓŁDZIELNIA. Teraz spółdzielnia musi
    przenieść prawo własności do lokalu na Ciebie. A w dziale I księgi
    wieczystej trzeba zrobić zmianę typu
    księgi (60 zł), natomiast w dziale II wpisać Ciebie jako właściciela, w
    miejsce spółdzielni. ( 200 zł).

    I tym samym dochodzimy do puenty - kosztować Cię to będzie DOKŁADNIE TYLE
    SAMO, co osobę, która przekształca spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu
    bez założonej dla tego prawa księgi wieczystej.