    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: adres pozwanego
    Date: Sun, 5 Jun 2011 03:16:35 +0200

    "Liwiusz" isckrr$rut$...@n...onet.pl

    > Zależność jest raczej odwrotna - nieinformowanie wierzyciela o zmianie adresu
    powoduje zazwyczaj skuteczne doręczenie przez
    > awizację. A że w większości spraw powód co do istoty roszczenia ma rację, to i
    odwoływanie się później przez pozwanego ma
    > niewielki sens.

    W moim wypadku (ja byłem powodem) miało sens -- prawomocny wyrok został
    skasowany. :) Była kolejna rozprawa i skasowany (anulowany, odrzucony,
    unieważniony? -- nie pamiętam a prawnikiem nie jestem) wyrok został
    powtórzony. Pozwany więc zyskał jedynie czas.

    Ale ciekawostka. :) Ja w pozwie nie poprosiłem o odsetki. Sąd orzekając, był
    związany wyrokiem w sprawie karnej i przepisem mówiącym o tym, iż w danej
    sprawie odszkodowanie (czy zadośćuczynienie -- nie rozróżniam tych pojęć)
    nie może być niższe niż 1500 złotych, a ja o takie właśnie wystąpiłem.
    Nie było więc mowy o tym, aby wyrok był inny?

    Wyrok mógł zawierać żądanie doliczania odsetek. Sędzia uznała, że
    pozwany pogardził sądem, dlatego dodała do mojego żądania właśnie te odsetki.

    Kolejny wyrok mógł więc brzmieć nieco inaczej. Ale brzmiał identycznie -- co
    oznacza, iż sędzia między wierszami :) uznała, iż za pierwszym razem pozwany
    wiedział o toczącym się przeciwko niemu procesie, ale sądem naprawdę pogardził.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'