  • Data: 2007-08-09 06:40:24
    Temat: Re: adres internetowy (domena) osoby fizycznej a firma
    Od: "dentist" <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dEXTER" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f9dj68$rsb$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >Czy mogę zmienić nazwę własnej firmy (w tym przypadku skrócić ją) i w jakiś
    >sposób domagać się tej nazwy domeny?

    Domagać się możesz, ale tylko w sensie proszenia żeby ten ktoś
    Ci ją sprzedał...Nie ma przepisu, który dawałby Ci narzędzie do
    odebrania komuś legalnie przez nieo kupionej domeny...
    Byłbyś milionerem gdybys kiedys, w poczatkach internetu kupil
    sobie domenę np. www.kfc.com - gigant na pewno chciałby od
    Ciebie odkupic (nota bene) jego nazwę, straszyłby Cię nawet
    sądem. Bronić się możesz (choć nie musisz) - wystarczy że
    zaargumentujesz chęć posiadania takiej domeny jakimś (nawet
    chorym) skrótem... np. że planowałeś stworzenie strony
    o fioletowych kupach (Kupa Fioletowa Cała), albo Klub
    Fantastyki Cybernetycznej.
    Dlatego przy domenach .eu najpierw przez rok mogły je kupowac
    tylko firmy i to po udowodnieniu roszczen do danej nazwy..

    pozdrawiam
    dentist