  • Data: 2002-06-16 11:24:52
    Temat: Re: abolicja na starsze programy ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    --6--MARshALL--9-- wrote:

    > slyszalem o tym ale cos nie wierze
    >
    > czy np. jesli uzywam w firmie MS-DOS 6.22, Windows 3.11, Word 6.0
    > i inne stare programy i nie mam na nie licencji, ale tez licencji
    > nigdy nie mialem poniewaz programy skopiowalem niedawno w czasie kiedy
    > juz te wersje nie byly sprzedawane (a moze sie myle, moze ktos
    > sprzedaje ?) to np. jesli przydzie do mnie policja z kontrola to beda
    > mi mogli cos zrobic ?

    Abolicja byla ale dotyczyla programow spiraconych przed lutym '92.

    pozatym DOS-a jeszcze kupisz, windows-a rowniez, co do word-a 6.0 nie mam
    pewnosci.
    Ale zawsze mozesz kupic z anonsow czy allegro (czesto sa tam do kupienia
    stare programy z licencjami).

    Jest jeszcze cos takiego jak abandonware, ale w zasadzie polega to na
    usankcjonowaniu piractwa programow bardzo starych przez zaniechanie
    dochodzenia praw autorskich. Chodzi tu po prostu o to ze producent "daje
    sobie spokoj". Chociaz teoretycznie nie musi.