    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: abo czyli dzieki panie premierze
    Date: Fri, 19 Jul 2013 09:08:49 +0200
    <ks16ft$apm$1@node2.news.atman.pl> <ks1bi6$fng$1@node2.news.atman.pl>
    <ks1lh5$pd1$2@node2.news.atman.pl>
    <51e46342$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <ks2pol$uts$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks32t7$2fe$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks3a05$9i9$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks3dsf$d5p$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks5eg4$k6s$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks5ivm$omj$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks83s5$qp6$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <ks8m3c$s5o$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>

    W dniu 18.07.2013 17:00, Budzik pisze:

    > Moim zdaniem sie mylisz.

    Może. Ale osobiście nie znam nikogo, kto by miał z tym "abonamentem"
    jakiś problem mający jakikolwiek wpływ na głosowanie - i generalnie
    zrzędzenie słyszę tylko ze strony zatwardziałych "moherów".

    > Prawnych? Jakich prawnych?
    > Konsekwencje są jasne - brak poparcia.

    W mojej ocenie - ze strony ludzi, którzy i tak wiernie głosują na
    konkurencję. Oczywiście mogę się mylić, ale z moich obserwacji tak wynika ;)

    [ciach]

    > Zauważ, ze w przypadku głosu w wyborach to czy pretensje sa uzasadnione czy
    > tez nie - nie ma zadnego znaczenia.
    > Licza sie tylko przekonania i emocje.

    Ale to już NTG.
    [ciach]

    > Duzo tych błędow statystycznych im sie ostatnio sumuje.

    Meh, generalnie rzadko kiedy zdecydowana przewaga jakiegoś ugrupowania
    politycznego utrzymuje się dłużej jak dwie kadencje.

    [ciach]

    > No tak, ale Ciebie ABO to nie dotyczy bo labo nie masz Tv albo kłamiesz ze
    > nie masz.

    > Bo?

    Dlaczego niebezpieczny? Poczytaj sobie - zaburzenie rytmu snu to wzrost
    liczby wypadków i zawałów. Dlaczego kłopotliwy? To chyba oczywiste.
    Dlaczego nie potrzebny? Bo obecnie nie ma racjonalnego uzasadnienia.
    Oszczędności na oświetleniu mogły mieć jakiś pozytywny wpływ 50 lat temu.

    [ciach]

    > Nie, to jest moje odczucie. Słowa polityka nie zawsze muszą być
    > jedznoznaczne prawnie.

    A jak się nazywa niniejsza grupa dyskusyjna? Odczucia? Czy prawo?

    [ciach]

    > Staram sie stosować prosta zasadę - jeżeli coś jest proste i szybkie do
    > zrobienia - zrób to od razu. Ominiesz pokusę ciagłego odkładania tudziez
    > niebezpieczenstwo zapomnienia o tym.

    Ach, ale to że jest to proste i szybkie to twoje założenie. Generalnie w
    każdej rozbudowanej administracji likwidacja czegokolwiek, co istnieje
    "od lat" nie jest ani prosta, ani szybka.

    [ciach]

    > Znów - ty piszesz o analizowaniu zachowania polityków jak umowy prawnej.
    > A dla mnei wazne jest odczucie.

    A niniejsza grupa jest o...?

    > Odwracając pytanie - dlaczego sie nie udało?

    Z powodu inherentnych cech każdej rozbudowanej administracji. Likwidacja
    czegokolwiek jest wielokrotnie trudniejsza od wprowadzenia tego czegoś.

    Swoją drogą polecam serię "Yes, minister!". To komedia, ale nawet
    Żelazna Dama była pod wrażeniem, jak dużo w tej serii rzeczywistości.

    > ?

    No to co napisałeś.

    > A mi sie wydaje, ze jednak zdecydowanie bardziej nieuczciwi sa ci co kłamią
    > ze nie maja Tv.
    > Bo ci co nie płacą - jak widać i tak w koncu zapłacą.

    Ale tylko przez swoją głupotę. Intencją ich było niezapłacenie.

    > Hmmm, ideologicznie nie mogę sie zgodzić.
    > P.S. "Naprawde"

    Ideologie są najczęściej dość oderwane od rzeczywistości.

    Mi się ideologicznie np. nie podoba kapitalizm i pieniądz jako taki, że
    każdy idiota ma taki sam głos jak największy geniusz, ale zdaję sobie
    sprawę że na obecnym rozwoju mentalnym przeciętnego człowieka kapitalizm
    moderowany przez socjalizujące władze jest jedynym systemem, który
    jako-tako działa.