  • Data: 2007-01-05 06:33:15
    Temat: Re: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-01-2007 o 04:20:17 Zbyszek <n...@o...pl> napisał(a):

    > Płyta CD ma wyższą jakość dźwięku od kasety - muzyk musi włożyć więcej
    > wysiłku w przygotowania aby zagrać na wyższym poziomie. Dlatego jest
    > droższa. No i okładka większa na płycie: więcej farby i papieru.
    >
    > Taką odpowiedź usłyszałem kiedyś na pytanie dlaczego CD jest droższy od
    > kasety.

    Interesujaca odpowiedz. Z okladka mozna sie zgodzic, ksizeczeka jest
    wieksza od harmonijki. Jestesmy ulamek grosza na korzysc CD. Ale koszt
    produkcji calego tego skomplikowanego mechanizmu kasety? I czas poswiecony
    na jej namagnesowanie ... mysle, ze dojdzie w hurcie do 10gr za sztuke
    (chyba sprawdze z ciekawosci). Przy koszczie nosnika CD 1gr mamy lacznie
    8gr roznicy na korzysc CD. Niby groszowe sprawy ale jak sie trzaska milion
    sztuk ... :) Kasety slabiej sie sprzedaja niz CD wiec, od strony
    marketingu, powinny byc drozsze.

    A, odnosnie jakosci dzwieku nagrania - wszystko leci z tej samej tasmy
    matki.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.