  • Data: 2007-01-05 21:24:28
    Temat: Re: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Od: Zbyszek <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel wrote:

    > Niestety Ty rozciągasz ten przepis, jakby był gumowy
    >
    > Korzyścią w Twoim rozumieniu byłoby,gdyby nabył ten soft, niepłacąc za
    > niego, w sytuacji gdy inni płacą, bo soft ma cenę. Wówczas bezdyskusyjnie
    > dla mnie też ta niezapłacona cena jest korzyścią.
    >
    > W przypadku abandonware ( naprawdę porzuconego i niesprzedawanego
    > oprogramowania) nie ma już ceny ergo nie ma korzyści.

    Ja jeszcze dodam, że wartość danego programu to nie tylko koszt nośnika,
    instrukcji i kosztów producenta. Płacąc za program płacisz też za wsparcie
    do niego. A wsparcie jest kosztowne. Jeśli ktoś chce ustalić cenę wsparcia
    dla danego programu to niech sobie odejmie od ceny BOX cenę OEM. Różnica w
    cenie to koszt wsparcia. Jest bardzo duży. Oem nie jest tańszy dlatego, że
    jest promocja, tylko z powodu tego, że producent komputera przejmuje
    wsparcie na siebie (i liczy sobie za to mniej gdyż i tak utrzymuje serwis).

    W przypadku abadonware producent nie oferuje wsparcia więc taki produkt
    można uznać za wybrakowany. Dlatego nawet jeśli ktoś się dokopie kiedyś do
    ceny rynkowej danego programu to nie powinien jej brać do wyceny gdyż nie
    odzwierciedla obecnej rzeczywistej wartości programu.

    Zbyszek