    Subject: Re: a więc wojna! [Mapka głupcze!]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ee40382$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ee46ddb$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu> <5ee499ac$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Sat, 13 Jun 2020 20:05:05 +0200

    > Teraz dostało się żołnierzom, a moim zdaniem powinno dowódcy, który
    > postawił tam ten patrol bez zapewnienia minimum środków do egzystencji.
    > To nie jest wojna, ze żołnierze się okopią i będą bytowali. Ale to jest
    > od wielu lat bolączka mundurówki. Wielu dowódców nigdy nie było na takim
    > patrolu i nie wiedzą, że w takiej sytuacji znudzeni żołnierze zawsze coś
    > wymyślą. Przeważnie miejscowa ludność się nimi zaopiekuje. Ktoś herbatę
    > przyniesie. OD "firmy", to możesz dostać butelkę wody mineralnej i
    > zamarzniętą kanapkę. A i tak Ci powiedzą, ze dostałeś "delegację, to
> [...]

    Na tym polega służba, że czasem jest niewygodnie. Można było iść do
    pracy w biurze.

    Ja potrafię zrozumieć, że żołnierze poszli za mostek(*), bo na asfalcie
    nie szło rozpalić ogniska. Że tam przez 2 miesiące nikogo nie było, bo
    Czesi są mało religijni. Ale w końcu jakaś grupka Czechów tam przyszła i
    naszych wojaków nakryła. I gdyby oni wtedy powiedzieli, że przepraszają,
    ale po tamtej stronie nie mieli gdzie się schować, ale już sobie idą, to
    wasza kapliczka, módlcie się do woli - to nikt by z tego afery nie
    robił. Może by nawet herbatę dostali.

    Ale oni woleli pokazać broń i zakazywać fotografowania.

    MJ
    (*) Co to kuźwa zmienia, gdyby nawet to był przepust?