  • Data: 2023-12-27 08:07:44
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-12-2023 o 11:50, Marcin Debowski napisał:

    > "Na Zachodzie" inżynier najczęściej jest rozumiany jako ktoś z
    > odpowiednim certyfikatem, np. typu uprawnień konstrukcyjnych,
    > projektowania zbiorników etc. W Polsce to bardziej tytuł wskazujący
    > praktyczną część wiedzy technicznej. W Polsce, np. taki chemik
    > uniwersytecki (bez inż.) to za moich czasów predystynowało bardziej do
    > pracy typu nauczyciel, czy akademickiej. Inż. to przemysł. Teraz
    > podejrzewam musiało się to trochę wymieszać.

    Jest po prostu (podobnie jak z profesorem w Polsce) stanowisko inżynier
    i może pracować tam zarówno technik, magister, inżynier jak i doktor, a
    jest tez tytuł naukowy - odpowiednik licencjata. Kiedyś był jeszcze
    tytuł mgr inż. - ponieważ ten tytuł zdobywało się jednocześnie po
    pełnych studiach magistersko inżynierskich (teraz z tego co mi wiadomo
    już się go nie nadaje).

    --
    http://kaczus.ppa.pl