  • Data: 2023-12-26 23:04:05
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ten przepis powstał żeby chronić małoletnich. Jakąś granice trzeba
    > postawić i taką a nie inną wybrano.
    > [...]

    Jak rozumiem w praktyce to "zaszłość historyczna" na tyle dobra że jej
    nikt za bardzo nie chce ruszać. Nie ruszanie tego co jest "ciut" złe to
    przeważnie sensowna praktyka, znacznie lepsza niż zmiany wte i wewte co
    chwila. AFAIR Palikot chciał obniżyć i w konsekwencji pozbawić
    nastolatki prawa do _legalnej_ aborcji na podstawie wyłącznie wieku
    matki jako dowodu zajścia "czynu zabronionego".

    Na przykładach prawa z innych krajów dla mnie najbardziej narzucająca się
    możliwa zmiana to "dwutorowość" np. obniżenie do 14 jeśli różnica wieku
    partnerów nie przekracza 3 lat i podwyższenie do 16 dla reszty.

    --
    A. Filip