    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot urządzeń po wygasnięciu umowy
    Date: 8 Jan 2003 12:45:40 +0100

    From: "administrator" <g...@g...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : Wg mnie wygląda to taż że firma odczekuje pewien czas (nie podaje ile) i
    : wysyła list że mam powiedzmy 2 tygonie na wysłanie odemów jesli ich nie
    : wyśle to mam wpłacić kwoteę którą widnieje na fakturze - tyle że jestem
    : pewny że listu takiego nie otrzymalem)

    a jak to wygląda według umowy? :)
    czy w umowie określono, że masz je dostarczyć do firmy?

    : mam nadzieję ze tak włąśnie jest choć sam już nie wiem kto powienien to
    : zrobić jeśli w umowie z poprzednią firmą nie podano onkretnego terminu
    : zwrotu a tylko zobowiązanie no i przede wszystkim wg mnie jesli firma
    : wystosowala by do mnie list z ponagleniem to powienien być co najmniej
    żeby
    : obie strony miały dowód w razie takiej sytuacji jak moja :(

    zasada jest taka:
    po wszystko inne niż pieniądze przychodzi wierzyciel do dłużnika,
    w Twoim przypadku, jeśli inaczej nie ustalono w umowie,
    firma zgłasza się do Ciebie po modemy

    : Zasadniczo sprawa się jeszcze nie toczy dopiero zostałem poinformaowany
    : listownie (juz listem poleconym) że mam za modemy zapłącić prawie 10000 zł

    a dlaczego masz za nie płacić?
    napisz do nich list (może być zwykły, chociaż może lepiej polecony), że
    prosisz o podanie podstawy prawnej ich żądania. Ten list o którym mowa niżej
    możeszwlożyć do tej samej koperty :)

    : A to że toczy sie przeci w mnie
    : jakaś sprawa, postępowanie egzekucyjne albo coś kło tego dowiedziałem się
    od
    : wspólnych znajomych.

    oki, rozumiem, że zgodnie z prawem nic o tym nie wiesz :)

    : Wspominali też o komorniku ( jestem studentem i nic w
    : mieszkaniu nie należy do mie zastanawiam się co komornik w takiej sytuacji
    : moze zrobić gdyby już przyszedł)

    komornik?
    chłopie ja tu przed Tobą roztaczam wizję zwycięstwa w chwale a Ty mi o
    komorniku :)

    : Pozwu jeszcze nie dostalem w ięc złożenie modemów w depozyt też chyba
    : narazie nie wchodzi w grę.

    oj wchodzi wchodzi,
    to nie ma ze sobą nic wspólnego.

    A robisz tak,
    piszesz do firmy (inwestujesz w list polecony, którego kopie wraz z dowodem
    nadania strzeżesz pilnie jak oka w głowie), że w związku z wygaśnięciem
    umowy wzywasz ich - w trybie art. 454 § 1 (czy ty prowadziłeś firmę? jeśli
    tak to zmień numerek z 1 na 2) kodeksu cywilnego do odbioru modemów w
    terminie powiedzmy 7 dni od otrzymania tegoż wezwania.

    I czekasz.

    Po tym terminie napisz na grupę jak się składa wniosek o złożenie przedmiotu
    świadczenia do depozytu sądowego (692 - 694 k.pc.), albo do mnie na priv:
    s...@f...id.pl_a to na spam.

    pozdr.

    Jakbyś przypadkiem chciał się odwdzięczyć a znasz się na SQL-u to chętnie
    skorzystam :)