    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru do sklepu
    Date: Tue, 8 Jul 2008 00:10:26 +0100

    news:g4u01q$s3t$1@news.onet.pl...
    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 lipiec 2008 20:57
    > (autor swen
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <NGtck.115219$ft1.68014@newsfe14.ams2>):

    > Jaaaaaaaaaaasne. Bo każdy sklep marzy o tym, żeby się ostać wypożyczalnią.

    Ja wiem, ze kazdy sklep marzy by wypchnac gowno i za to skasowac. Ale to
    raczej zbliza nas do czasow z przed powiesci Prusa "Lalka" a pnoc mamy byc
    cywilizowanym krajem.
    W cywilizowanym kraju, sa zwroty do 5 dni bez podania przyczyny. Jakos to
    sprzedacy nie przeszkadza, nie doprowadza do ruiny... A wrecz daje wieksze
    zaufanie do sprzedacy, bo jesli cos co kupimy okaze sie nam kompletnie
    zbedne, lub znajdziemy tansze, to mamy mozliwosc to oddac w 10 minut... bez
    proszenia, pytania o przyczyny, utrudnien...
    Zwlaszcza w kraju takim jak Polska, gdzie sklonny jestem powiedziec, ze 60%
    towaru to zlom!!! Powinna byc taka mozliwosc. (wiele razy sie o tym
    przekonalem kupujac ta sama rzecz w UK i w Polsce, towar kupiony w UK za te
    same pieniadze jest o najmniej jedna klase lepszy od niby tego samego
    kupionego w Polsce! moze wlasnie dlatego?).
    Sklepy w Polsce na pewno nie chca miec zwrotow w 5 dni, bo musialy by zadbac
    o znacznie lepszy towar... a po co, skoro klient kupi i "spadaj" sklep to
    nie wypozyczalnia....
    Dodam, ze w UK nawet telefon kupiony na abonament (komorka) mozna oddac do
    14 dni bez zadnego uzasadnienia, po oplaceniu wykorzystanych minut/sms-ow
    uslug, wg. taryfy pay and go.
    Czasami zastanawiam sie czy ja nie pisze o rzeczach wrecz z kosmosu... ale z
    drugiej strony to w UK dziala! Dlaczego w Polsce natrafiaja na taki opor
    sprawy ktore maja za zadanie polepszyc, uprzyjemnic zycie?
    Pisze o mozliwosci zwrotu w 5 dni - odpowiedz "a sklep to wypozyczalnia?"
    pisze o darmowych kontach w odpowiedzi "a co, ma byc za darmo?"... Dlaczego
    wiekszosc piszacych uwaza, ze druga strona (sklep, bank ect) ma racjie i
    nalezy o nich dbac i im dogadzac? Czyzby obawa, ze sie wyprowadza z Polski?