eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt. › Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
  • Data: 2003-07-26 07:06:41
    Temat: Re: Zwrot pieniedzy za zle dzialajacy produkt.
    Od: "gosek" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Niezgodność towaru z umową ma miejsce jeżeli zakupiony towar:
    1. nie odpowiada opisowi podanemu przez sprzedawcę;
    2. nie może zostać wykorzystany do celu określonego przy zawieraniu umowy
    lub do którego jest zwykle używany;
    3. nie odpowiada zapewnieniom sprzedawcy, producenta lub jego
    przedstawiciela, podawanym w reklamie lub zawartym w dołączonej informacji o
    towarze lub jego oznakowaniu albo nie posiada właściwości cechujących towar
    tego rodzaju;
    4. na skutek zamontowania rzeczy (towaru) lub jej uruchomienia przez
    sprzedawcę albo przez kupującego (według otrzymanej instrukcji) wykazuje
    nieprawidłowość.

    Stwierdzenie niezgodności z umową w terminie 6 miesięcy od daty zakupu
    towaru podlega domniemaniu, że niezgodność ta istniała w chwili wydania
    towaru.

    Nowa ustawa nakłada na sprzedawcę obowiązek odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową przez okres 2 lat. Jeżeli towar został wymieniony, to
    powyższy dwuletni termin biegnie na nowo od daty wymiany.
    Konsument powinien zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową w
    ciągu dwóch miesięcy od daty wykrycia tej niezgodności.

    Sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć na złożoną reklamację w terminie 14
    dni. Po upływie tego terminu przyjmuje się, że reklamacja została uznana.

    Sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność towaru z umową w sytuacji:
    1. gdy wykaże, że nie znał zapewnienia producenta albo nie mógł znać
    według rozsądnej oceny;
    2. jeżeli kupujący wiedział albo powinien wiedzieć o niezgodności towaru
    z umową.

    Jakie roszczenia przysługują konsumentowi?
    Z tytułu niezgodności towaru z umową konsument ma prawo żądać od sprzedawcy:
    - nieodpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy - wybór sposobu
    usunięcia niezgodności z umową należy do konsumenta.
    - obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy - jeżeli spełnienie przez
    sprzedawcę żądania naprawy lub wymiany towaru okaże się niemożliwe lub
    nieskuteczne przy czym odstąpienie od umowy może nastąpić tylko w przypadku
    istotnej niezgodności z umową.



    Skaner np w trybie tekstowym w rozdzielczosci 300DPI skanuje tak ze widac
    kilka literek z calej strony. Moge podeslac skan na priva zebys mogl sie
    przekona co tym ze jest to naprawde wina skanera. Mam tez dla porownania
    skan w trybie tekstowym z mojego starego, 5-cio letniego Primaxa. Obraz
    zyleta.



    gosek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1