  • Data: 2011-08-27 13:28:39
    Temat: Re: Zwolnienie hipoteki
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j3aemt$1p0$2@inews.gazeta.pl...

    > Pełnomocnictwo działa - tylko musiałby by być w odpowiedniej formie.
    > Jak notariusz odmawia to służy skarga do sądu. A prościej iść do innego
    > notariusza.

    w teorii wszystko jest jasne.
    oczywiście że najprosciej jest kiedy się płaci, zwalnia hipotekę wykreśla z
    KW i z czystą idzie po drugą pożyczkę.
    wtedy nie ma potrzeby stawiania sie itd. to jest oczywiste.
    komplikacja wynika z faktu, że nie ma tych pieniędzy na spłacenie hipoteki,
    mają pochodzić od nowego wierzyciela (banku),
    który wie o tej sytuacji, chce dać te pieniądze niejako w pierwszej
    kolejności ( daje pieniądze na spłatę, czeka na wyczyszczenie hipoteki,
    udziela reszty pozyczki i wpisuje się sam do hipoteki)
    ale notariusz reprezentujący bank wymaga aby stary wierzyciel stawił się
    do niego do aktu, a nie akceptuje takiego samego oświadczenia które moznaby
    złozyć przecież
    ( jak ja rozumiem instytucję oświadczenia woli potwierdzonej notarialnie)
    przed dowolnym notariuszem w kraju

    macso