    From: MiCHA <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie a delegacja
    Date: Mon, 14 May 2007 17:57:21 +0200

    j...@o...pl wrote:

    > W tamtym tygodniu jechałam służbowo do innego miasta, koleżanka która
    > była
    > na zwolnieniu poprosiła mnie bym ją podrzucił do jakiegoś miejsca po
    > drodze.
    >
    > Można zabierać kogoś na zwolnieniu lekarkim w podróż służbową, jakie
    > są
    > konsekwencje prawne???

    Dla Ciebie - w zasadzie żadne. No, oczywiście jeśli pracodawca nie
    zezwala Ci na podwożenie innych służbowym samochodem, to może Cię
    pociągnąć do odpowiedzialności dyscyplinarnej, ale to już nie zależy od
    tego kogo konkretnie powiozłeś. Tak samo by było, gdybyś podwiózł matkę
    (choć w przypadku matki większa szansa na przymrużenie oka...)

    Dla niej - owszem, konsekwencje różnorakie - zarówno ze strony
    pracodawcy, jak i (a nawet bardziej) ze strony zusu (odebranie zasiłku
    chorobowego).

    Dla pracodawcy - żadne, o ile zdoła udowodnić, że pracownica popełniła
    samowolkę i nie pracowała u niego w czasie zwolnienia. Ponieważ jednak
    być może będzie musiał to udowadniać, to w efekcie może się to odbić
    rykoszetem i na obojgu pracownikach...

    --
    MiCHA