  • Data: 2004-08-07 16:17:55
    Temat: Re: Zostalem napadniety przez policje !
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net> szukaj wiadomości tego autora

    News napisał(a):

    > konsekwencjami.

    > bingo - to samo mialem napisac vide przypdaek kierowcy autobusu na slasku

    co za bzdury, powinienes sobie przeczytac ustawe o policji, a dokladnie
    o odpowiedzialnosci dyscyplinarnej, lacznie z ROZPORZĄDZENIE RADY
    MINISTRÓW z dnia 17 września 1990 r. w sprawie określenia przypadków
    oraz warunków i sposobów użycia przez policjantów środków przymusu
    bezpośredniego.(Dz. U. z dnia 12 października 1990 r.) w szczegolnosci:
    §5 punkt 1 i 2, §13 o uzyciu palki sluzbowej oraz paragrafy 16 i 17 o
    procedurze postepowania po uzyciu srodkow przymusu przez policje (jezeli
    nie zglosili faktu a poszkodowany ma swiadka to juz sa w klopotach) i
    § 18 w brzmieniu: Przełożeni są obowiązani zbadać zasadność, warunki i
    sposób zastosowania środków przymusu przez podległych im policjantów.

    Fakt ze poszkodowani byli "wcieci" wg. KW wplywa na ich niekorzysc
    jednak na plus dziala Art. 33 paragraf 3 punkt 2 o okolicznosciach
    lagodzacyw w brzmieniu:
    działanie sprawcy wykroczenia pod wpływem silnego wzburzenia wywołanego
    krzywdzącym stosunkiem do niego lub do innych osób

    IMHO poszkodowany mialbyc prawo wzburzony odpowiedzia policjanta.

    Policjanci mogli miec podstawe do interwencji na podstawie art. 100
    punkt 2 w brzmieniu: włóczy po drodze publicznej lub porzuca na niej
    przedmioty albo używa pojazdów niszczących nawierzchnię drogi; (...)
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    mieczem obosiecznym jest tu Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza
    nieprzyzwoite ogłoszenie, napis lub rysunek albo używa słów
    nieprzyzwoitych, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500
    złotych albo karze nagany.

    Cale to gadanie o panstwie policyjnym jest dobre dla tych co boja sie
    odwolywac do prawa, a jakby na to nie patrzec zyjemy w panstwie prawa
    (nawet jezeli czasami rozmija sie to z praktyka).

    Akurat tak sie sklada ze znam paru policjantow i wiem ze przypadku
    naruszenia przez nich dyscypliny maja mase problemow, a ci o ktorych tu
    mowa IMHO zlamali regulamin i popelnili przstepstwo wiec gadka o tym, ze
    gosc pojdzie siedziec a tamci dostana nagane jest stekiem bzdur.

    Ze swojej strony proponuje zglosic doniesienie na policje, postarac sie
    o zeznania kolegi, zrobic obdukcje, jako dowod ze sytuacja byla
    zglaszana przedstawic biling z rozmow telefonicznych. Policjanci tylko
    wtedy sie wywina jesli nie zglosisz tego oficjalnie. Tak naprawde
    prawdziwe panstwo policyjne jest wewnatrz samej policji.

    pozdr./ag

    P.S. pewnie znajdzie sie jeszcze wiecej artykulow na ta okolicznosc ale
    szkoda zasmiecac liste cytatami, Ci ktorzy chca sie wypowiadac w pewnych
    kwestiach powinni odrobine poczytac

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...