  • Data: 2024-01-17 22:15:30
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > JA się dziwię, że nie ma jeszcze takiej aplikacji SOS, która wysyła do
    > CPR pozycje GPS. Telefony z reguły mają odbiorniki.

    Google: cpr lokalizacja telefonu:

    Wpadli - art z 19 roku:

    "Z najnowszego raportu Komisji Europejskiej wynika zaś, że coraz więcej
    krajów wdraża zaawansowane rozwiązanie lokalizacji komórkowej AML,
    pozwalające określić położenie osoby z dokładnością do 50 metrów za
    pomocą GPS. Należą do nich m.in. Belgia, Estonia, Finlandia, Irlandia,
    Malta, Słowenia, Wielka Brytania, a także Litwa, którą być może
    zmobilizowała do tego sprawa w TSUE. Teraz komisja finansuje jego
    wdrożenie w w Niemczech, Danii, Francji, Chorwacji, na Węgrzech, w
    Portugalii i Szwecji. To oznacza, że Polska należy już tylko do 13
    krajów, w którym nie można precyzyjnie i szybko zlokalizować osoby
    dzwoniącej o pomoc. KE tymczasem zamierza wprowadzić do Kodeksu
    łączności elektronicznej taki obowiązek.

    Czytaj więcej na Prawo.pl:
    https://www.prawo.pl/prawo/numer-112-po-wyroku-tsue-
    obowiazek-dokladnej-lokalizacji,468898.html

    https://krakow.naszemiasto.pl/112-lokalizacja-telefo
    nu-osoby-dzwoniacej-statystyki/ar/c4-2874518
    - akurat kraków;)

    "Jako pierwsze w Polsce krakowskie centrum ma możliwość automatycznej
    lokalizacji telefonów stacjonarnych i komórkowych, z których dzwonią
    osoby ze zgłoszeniami. Do tej pory, gdy była taka potrzeba, służby
    musiały zwracać się do poszczególnych operatorów z prośbą o
    zlokalizowanie dzwoniącego.

    W CPR można zobaczyć na mapie, z jakiego miejsca dzwoni osoba ze
    zgłoszeniem. To nie tylko pomaga w udzieleniu pomocy w sytuacji, gdy
    ktoś nie potrafi podać dokładnej lokalizacji (np. dziecko lub w razie
    wypadku samochodowego). Automatyczna lokalizacja pomaga również w
    eliminowaniu fałszywych zgłoszeń. Jeżeli ktoś dzwoni i twierdzi, że
    widzi pożar na Rynku Głównym w Krakowie, a pracownik centrum widzi, że
    zgłaszający dzwoni z innej części miasta, to do takiego zgłoszenia
    służby podchodzą z dużą ostrożnością."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!