  • Data: 2005-09-15 16:52:21
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności na nieruchomości
    Od: "XYZ" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiałem się, czy powinienem dostać takie zawiadomienie o dokonaniu
    > wpisu przez sąd na tej hipotece...

    Nie wiem, niestety...

    Nic takiego nie dostałem - może to nie
    > doszło do skutku ? ZUS wysłał do mnie pismo, że wysyłają wniosek do sądu o
    > taki wpis...I dalej cisza...

    Jesli ZUS wysłał pismo, to zapewne jednoczesnie wysłał pismo do Ksiąg
    Wieczystych. Ale wydziały ksiąg wieczystych nie zawsze pracują szybko. Mogą
    wpisac hipotekę po tygodniu, ale i po paru miesiącach (zalezy od nawału prac
    sądu). I jeszcze jedno - od wpisu na hipotekę pobierana jest opłata. Być
    moze ZUS nie uiscił jej od razu i sprawa się przedłuża, poniewaz Sąd wysłał
    pismo do ZUS z wysokością opłaty i koniecznoscia jej uiszczenia.

    > Moze ktoś z forum ma info o takiej procedurze?
    > Pozdr

    Jezeli to Cie bardzo nurtuje, podejdź do tego sądu, ale mniej przy sobie
    numer księgi wieczystej i poproś o wgląd. Jako własciciel możesz takze
    obejrzeć wnioski, które wpłynęły do sądu. Bo może być tak, że hipoteka jest
    jeszcze czysta, ale wniosek już wpłynął i czeka na wpis.