    From: "kizzi" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalezisko
    Date: Thu, 13 Nov 2003 22:10:53 +0100

    > Zalozmy hipotetycznie, ze znalezlismy duza ilosc pieniedzy i co teraz?
    ile i na kiedy możesz pożyczyć?? heheheh

    > Musimy ja oddac? Jesli kasa nie jest oznaczona i nikt nie zglasil zguby to
    czy mamy prawo je zatrzymac?

    oddać do najbliższego "rejonowego organu rządowej administracji ogólnej
    właścicwej miejscowo dla terenu na którym znaleziono rzecz" (par. 1
    rozporządzenia RM w sprawie rzeczy znalezonych, dz.u. nr 22, poz.141, zm
    dz.u. 1991 nr 36 poz. 156)
    Czy placimy jakis podatek od tego? Macie jakies
    > pomysly?

    tak oddać organowi i niech się kolega zgłosi że niby jego. ty dostaniesz 10%
    a on już się podzieli z Tobą. bo jeśli do roku się nei zgłosi to SP nabywa;
    art.187, chyba że art.188
    pozdr
    kiz