  • Data: 2007-01-17 21:46:08
    Temat: Re: Znaki drogowe "domowej roboty" - Podzamcze k/Ogrodzienca
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > I wracamy do bardzo starej dyskusji, która się ciągnęła tutaj chyba
    > kilka tygodni. Czyli do określenia, co to jest droga publiczna. Bo Prawo
    > o Ruchu Drogowym tego nie definiuje i nie jestem pewien, czy należy
    > stosować definicję z innej ustawy o drogach publicznych, czy po prostu
    > definicję słownikową.

    Wątek pamiętam, ale nie śledziłem go uważnie :)
    Pamiętam natomiast sytuację gdy złapano radiowóz zaparkowany na (na
    pewno) znaku P-24 i (chyba) D-18a, tyle że na parkingu pod
    hipermarketem. Panowie tłumaczyli się, że prywatny teren nie jest drogą
    publiczną i znak nie obowiązuje...

    > Pusty plac przypominający wyglądem parking czy drogę - moim zdaniem -
    > jest drogą publiczną bez względu na to, czyją własność stanowi. Chyba,
    > że co innego wynika z oznakowania. Inna interpretacja prowadziła by do
    > potwornych komplikacji. Zwłaszcza, że w Polsce części normalnych
    > regularnych dróg przebiega przez prywatne tereny, bo nie uregulowano
    > spraw własnościowych.

    Zgadzam się, prawo jest dla ludzi i czasami interpretacja czyniąca
    'mniej szkód' jest z punktu widzenia całego społeczeństwa korzystniejsza.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak