  • Data: 2007-01-17 19:07:54
    Temat: Re: Znaki drogowe "domowej roboty" - Podzamcze k/Ogrodzienca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    news:eol20h$6a9$1@inews.gazeta.pl...

    > Źle się wyraziłem, ustawa obowiązuje, tylko jej przepisy nie mają
    > zastosowania, bo art. 1 mówi że
    > ,,Ustawa reguluje zasady ruchu na *drogach publicznych*'', oraz
    > ,,Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    > drogami publicznymi, jeżeli jest to *konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    > bezpieczeństwa* uczestników tego ruchu.''

    I wracamy do bardzo starej dyskusji, która się ciągnęła tutaj chyba kilka
    tygodni. Czyli do określenia, co to jest droga publiczna. Bo Prawo o Ruchu
    Drogowym tego nie definiuje i nie jestem pewien, czy należy stosować definicję z
    innej ustawy o drogach publicznych, czy po prostu definicję słownikową.

    Pusty plac przypominający wyglądem parking czy drogę - moim zdaniem - jest drogą
    publiczną bez względu na to, czyją własność stanowi. Chyba, że co innego wynika
    z oznakowania. Inna interpretacja prowadziła by do potwornych komplikacji.
    Zwłaszcza, że w Polsce części normalnych regularnych dróg przebiega przez
    prywatne tereny, bo nie uregulowano spraw własnościowych.

    > Faktycznie, tu się zgodzę. Ale w takim razie wystarczy znak domowej
    > roboty, w miarę podobny do tego w rozporządzeniu.

    Dokładnie tak uważam. To ma być znak zgodny z tym opisanym w rozporządzeniu.
    Odstępstwa są dopuszczalne tylko w takim zakresie, w jakim prawo nie określa
    wymogów.