  • Data: 2007-05-21 09:52:18
    Temat: Re: Znak towarowy a nazwa i jej ochrona...
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawski dość niespodziewanie napisał(a):

    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:62005J0108:PL:HTML

    Czego tu nie rozumiesz?

    ETS uznał, że nawet jeśli jakies oznaczenie nie ma samo w sobie charakteru
    odróżniajacego, to można je zarejestrować jako znak towarowy, jeżeli takiego
    charakteru nabrało wskutek długiego,intensywnego używania, czyli stało się
    znane klienteli, która to oznaczenie kojarzy z konkretnym przedsiębiorcą.

    Jest to tzw. wtórna zdolność odróżniająca znaku towarowego, nie budzi ani w
    orzecznictwie, ani w doktrynie polskiej od dawna wątpliwości i sam mam
    niedawno za sobą proces wygrany dzięki wykazaniu tej wtórnej zdolności, a w
    innym właśnie na tę wtórna zdolność mi się przeciwnicy powołują

    Przy czym w orzeczeniu ETS chodzi o sytuację, gdzie znak ma dopiero zostać
    zarejestrowany, a w Twoim przypadku i w jednym z moich sytuacja była
    odwrotna - znak został zarejestrowany, pomimo zarzucanego mu braku zdolności
    odróżniającej, a następnie, poprzez wykazanie nabycia wtórnej zdolności
    skutecznie można było posłużyć sie prawem z rejestracji do walki z
    naruszycielem, który ponadto nie mógł znaku unieważnić.

    Podsumowując - nie jest to dla Ciebie korzystny wyrok.

    W sumie to podajesz za mało szczegółów, żeby coś więcej konkretnego napisać,
    jeśli chcesz, napisz na prv.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide