    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana wyglądu domu be zgody sąsiada
    Date: Thu, 23 Aug 2007 00:10:55 +0200

    Użytkownik "Mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fai7pk$2q1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Robert a moze zrozumiałes ze sąsiad obok???, dla scislosci jest to jeden
    > dom w szeregowcu podzielony na 4 mieszkania, mamy klatke schodową.

    No właśnie tak myślałem. Czyli on chce to robić na Waszym wspólnym domu. Do
    rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych czynności, które przekraczają
    zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli.
    W braku takiej zgody współwłaściciele, których udziały wynoszą co najmniej
    połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na
    względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy wszystkich
    współwłaścicieli. (art. 199 kc) Przebudowa budynku zakres wspólnego zarządu
    przekracza.

    Sprawdź - zgodnie z moimi poprzednimi wypocinami, czy schody nie kolidują z
    sąsiednimi nieruchomościami. Bo jak kolidują, to mu wyjaśnij, że zezwolenia
    i tak nie dostanie - po co Ci wojna z sąsiadem.