  • Data: 2009-02-03 16:23:33
    Temat: Re: Zmiana statusu podczas przesłuchania
    Od: "mariano" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał w wiadomości
    > Najpewniej, jeśli nawet prokurator zadecyduje oz zarzucie, to skończy się
    > na warunkowym umorzeniu, ale w znanych mi podobnych wypadkach w odniesieniu
    > do detalicznych nabywców przyjmowano, ze ich czyn nie zawiera szkodliwości
    > społecznej czynu. Chyba, ze zaczynali strasznie kombinować i kryć dilera,
    > to wówczas stawiano zarzut wychodząc z założenia, że działali celowo.

    Uważaj, bo jeszcze uwierzy i tylko nadzieję sobie zrobi. Znam sprawę, gdzie
    prokuratura nawet nie bawiła się w jakiekolwiek dowodzenie: zgarnięcie sprzętu
    użytkowanego wspólnie, postawienie zarzutu pierwszej z brzega osobie, biegły
    napisał, że jest soft komercyjny i "oskarżony musi przedstawić dowody
    legalności" (choć nie wspomniał nawet o wersjach oprogramowania, które ma ich
    kilka, w tym bezpłatne), sąd ocenił domyślnie opinię jako rzeczową i skazał. W
    uzasadnieniu nawet nie ma słowem o przyjęciu lub zakupie oprogramowania, bo po
    co grzęznąć w niebezpieczne tematy.

    Przy okazji wielce kompetentny sędzia skazał za czyn ścigany na wniosek...
    którego nie było i ostatecznie poszkodowany NIE domagał się ścigania. Po prostu
    szopka sądowa.

    Gdy będzie trzeba to oskarżą go na podstawie opinii biegłego a tam to już cuda
    lepsze niż w Betlejem mogą być. Jeśli nie ma dowodów to standardowo biegły je
    produkuje... hmm... opiniuje materiał dowodowy.

    mariano