  • Data: 2003-03-29 01:04:34
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemo" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:b61969$4gc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Czyli np.o ile rozumiem brzmienie ustawy mógłbym się ubiegać o zmianę
    > nazwiska o niepolskim brzmieniu na np.typowo polskie nazwisko ?
    > Dalej nie rozumiem na czym polega problem .
    > Wiadomo , ze i tak wszystkie dokumenty są do wymiany itd.
    > Nie mogę zmienić czegoś co należy wyłącznie do mnie ?
    > Walczę z serwerem sejmowym ( sciaganie dalszych ustaw ) ale widzę , że
    > prosta sprawa jest nie do odkręcenia.
    > Przemo dzięki za adres do koncelarii sejmu
    > Pozdrawiam
    > Przemo

    To ja Ci powiem na czym polega problem: nazwisko nie jest tylko Twoja
    wlasnoscia, ale rowniez pelni w porzadku prawnym inne nieslychanie istotne
    role. Trawlosc posiadania nazwiska jest pozadana, bo jest ono w stosunku
    obywatel-panstwo podstawowym wyroznikiem obywatela.
    Z tego powodu nie mozna go dowolnie zmieniac, bo miajloby sie to z
    porzadkujacym zadaniem, jakie nazwiska (i imiona) maja do spelnienia.
    Nie walcz z serwerem, niewarto. I tak juz nic w tej kwestii wartosciowego
    nie znajdziesz. Moze sciagnoc sobie jeszcze Prawo o aktach stanu cywilnego,
    ktore reguluje jednak tylko kwestie proceduralne, a nie przeslanki
    dopuszczalnosci zmiany imion.

    --
    pozdr
    Przemek