    From: Paweł Marcisz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana ceny towaru
    Date: Wed, 2 Apr 2008 01:30:19 -0700 (PDT)
    <j...@z...router>
    <e...@m...googlegroups.com>
    <r...@z...router>
    <a...@a...googlegroups.com>
    <n...@z...router>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <o...@z...router>

    On Apr 2, 2:06 am, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Zmienie więc stwierdzenie...pod warunkiem
    > zaistnienia zdarzenia jakim jest wydanie towaru.

    No więc IMHO wydanie jest niekonieczne, tzn. nie jest warunkiem.
    (Chociaż całkiem przekonany do tego nie jestem, ale co szkodzi
    podyskutować.)

    > Z art.10 u.1.

    Tam nie ma nic o warunku, a tylko wyznaczenie terminu w którym (czyli
    do końca którego) może być zrealizowane uprawnienie. Rozumiem, że to
    "w terminie" interpretujesz jako "od momentu wydania do 10 dni po tym
    momencie". Tymczasem art. 10 nie określa terminu początkowego (wydanie
    rzeczy; jak zauważyłeś, byłby to zresztą warunek nie termin, więc
    ustawodawca użyłby złego słowa, gdyby Twoja interpretacja była
    poprawna), a tylko sposób obliczania terminu końcowego.