    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana ceny towaru
    Date: Wed, 2 Apr 2008 08:06:16 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    <fsc2l9$png$1@news.wp.pl> <fseedv$b9h$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@l...googlegroups.com>
    <q...@z...router>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <3...@z...router>
    <c...@5...googlegroups.com>
    <n...@z...router>
    <e...@m...googlegroups.com>
    <g...@z...router>
    <a...@a...googlegroups.com>
    <j...@z...router>
    <e...@m...googlegroups.com>
    <r...@z...router>
    <a...@a...googlegroups.com>
    <n...@z...router>
    <0...@b...googlegroups.com>

    Dnia 01.04.2008 Paweł Marcisz <p...@g...com> napisał/a:
    > On Apr 1, 2:27 pm, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    > Jeśli się nie zacznie liczyć to nie upłynie. Ale chodzi o to, że jeśli
    > zajdzie zdarzenie, od którego będzie się liczyć, to jest to termin.
    > Wyobraź sobie sytuację: "Rzucamy kostką. Jeśli wypadnie 6, 3 sekundy
    > później wszyscy się śmiejemy". 6 jest tu warunkiem, 3 sekundy
    > terminem. Analogicznie w naszym wypadku.

    Dobrze, chyba chwytam, ale to w sumie sprowadzi się wtedy do mojej
    niezręczności słownej. Zmienie więc stwierdzenie...pod warunkiem
    zaistnienia zdarzenia jakim jest wydanie towaru.

    > Ale z czego ta konieczność wynika?

    Z art.10 u.1.

    > Przecież to zupełnie inna sytuacja. "Termin" w postaci nadejścia
    > pełnoletności jest terminem zawieszającym (bez niego nie można
    > zrealizować uprawnienia). Termin w postaci 10 dni od wydania rzeczy -
    > terminem rozwiązującym (z jego upływem nie można zrealizować
    > uprawnienia).

    Jeśli nie w tę stronę to przecież znajdziesz też sporo przykładów, gdzie
    pewne uprawnienia obowiązują do określonego wieku, ja wiem... różne
    zasiłki czy zniżki np. Ogólnie rzecz sprowadza się do tego, że dopiero
    okreslone zdarzenie (jak nie lubisz w tym kontekscie słowa termin)
    umozliwia skorzystania z określonego prawa.

    --
    Marcin