    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Złapali mnie bez prawka- co mi za to grozi?
    Date: Wed, 28 Aug 2002 11:43:01 +0200

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Oj.. oj.. jesteś pewien?

    Mówi o tym ustawa z dn. 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:
    1) DOKUMENT STWIERDZAJACY UPRAWNiENIE DO KIEROWANIA POJAZDEM,
    2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu,
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,
    4) świadectwo kwalifikacji,
    5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

    HaNkA