  • Data: 2002-08-30 10:56:08
    Temat: Re: Złapali mnie bez prawka- co mi za to grozi?
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Maśląg 'futrzak'" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:aklqnv$n4p$3@cyberdyne-t3.futrzak.net...
    > Nie byłbym taki pewien. Prowadzenie pojazdu bez uprawnien nie zwalnia od
    > odpowiedzialności cywilnej i karnej z tytułu prowadzenia ww. pojazdu.
    > Czy to z uprawnienia, czy bez. A to, że są na inne paragrafy, to zupełnie
    > inna kwestia. W przeciwnym wypadku każdy wsiadający do pojazdu bez
    uprawnień
    > byłby bezkarny.
    A za co ma odpowiadać cywilnie X , który prowadzi pojazd nie mając
    uprawnień, jeżeli nie spowodował wypadku? Jeśli chodzi o środki karne , to
    polecam lekturę kodeksu wykroczeń. Jak znajdziesz tam, środek karny o nazwie
    "zakaz przystępowania do egzaminu", bądź podobnej, to przeproszę za błąd i
    wszystko odszczekam. Wyżej wyraźnie napisałem:
    Prowadzenie pojazdu bez uprawnień, to wykroczenie z art.94par1kw. Dodam
    jeszcze, że prowadzenie pojazdu przez osobę posiadającą uprawnienia, ale nie
    posiadającą "przy sobie" prawa jazdy, to wykroczenie z art.95kw.
    Sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów za niektóre wykroczenia, ale nie w
    tym przypadku. Zakaz taki można orzec także wobec osoby nie posiadającej
    uprawnień do kierowania pojazdami, ale to nie jest to samo co zakaz
    przystępowania do egzaminu, czy jak to tam nazwałeś.
    Pozdrawiam
    Rob