  • Data: 2009-08-04 06:32:13
    Temat: Re: Zgłoszenie na policje
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Sie, 22:57, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:
    > Witajcie.
    > Zgłosiłem sprawę o oszustwo na policje, minęły 3 tygodnie i cisza...
    > Kiedy dostanę jakąś informację o wszczęciu postępowania lub inne pismo?
    > Czy powinienem się gdzieś dowiadywać i kogoś ponaglić?
    >
    > Pozdrawiam - Darek.

    Żadna z powyższych wypowiedzi nie jest prawidłowa. Polecam artykuł 306
    par. 3 kpk:

    § 3. Jeżeli osoba lub instytucja, która złożyła zawiadomienie o
    przestępstwie, nie
    zostanie w ciągu 6 tygodni powiadomiona o wszczęciu albo odmowie
    wszczęcia
    śledztwa, może wnieść zażalenie do prokuratora nadrzędnego albo
    powołanego
    do nadzoru nad organem, któremu złożono zawiadomienie.

    Czyli czekasz 6 tygodni i piszesz pismo "do prokuratora nadrzędnego"
    za pośrednictwem jednostki policji, gdzie składałeś (pocztą wystarczy).