  • Data: 2003-02-10 18:05:10
    Temat: Re: Zeznania "o ustalenie użytkownika pojazdu"
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:
    > Absolutnie nie analogiczna.
    > Po pierwsze nie jestem świadkiem.

    A kim? Jak chcesz inaczej wprowadzić do postępowania wiadomość kto kierował?

    > Po drugie nie mam zeznawać przeciwko najbliższej osobie.
    > Mam tylko pinformować uprawniony organ kto w danym dniu kierował moim autem
    > albo potwierdzić że to ja kierowałem.

    A na jakiej podstawie organ jest uprawniony?

    > Obowiązek wskazania kierowcy jest oderwany od wykroczenia lub przestępstwa
    > które spowodował kierowca mojego auta. Jeśli odmówisz udzielenia tej
    > informacji to jako czas popełnienia wykroczenia ( art.65 par.2 K.W) będzie
    > widniał czas Twojej odmowy udzielenia informacji a nie czas popełnienia
    > wykroczenia prze kierowcę. Tak więc zasłanianie się dobrem bliskiej osoby
    > jest nie na miejscu i możesz mi wierzyć sąd i tak ukarze Cię grzywną za
    > niewskazanie.No ale w tak szczytnym celu te parę groszy można poświęcić;))

    Prowadzone jest postępowanie w celu ukarania nieznanego kierującego
    pojazdem. Według mnie jedynym sposobem na wprowadzenie do takiego
    postępowania wskazania kieującego jest przesłuchanie właściciela jako
    świadka. Jeśli znasz inny to wskaż. Jak to sobie wyobrażasz - nakłada
    się na kierującego karę bez wykazania w dotyczącym tego postępowaniu, że
    to on prowadził?

    KG