    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zerwanie umowy
    Date: Fri, 2 Jan 2009 15:47:12 +0100

    On Wed, 31 Dec 2008, HAL wrote:

    > To znaczy ze jak powiadomili mnie pismem [[-bez potwierdzenia-]] że
    > 'przekazuja' mnie innej firmie
    > to ja MUSZĘ przyjąć to

    Oczywiście nie.
    Ale...
    Jest jeszcze jedna możliwość, o której zapomniałem kiedy Robert
    Tomasik pisał o przypadkach przejęcia firm.
    Mianowicie taka, że Energis to nie "prosta firma" lecz holding
    (czyli spółka spółek), a umowa została zawarta z "częścią".
    Z Twojego opisu wynika że nie, ale...

    > i nie mam prawa do zerwania umowy z ich winy ???

    Ale ich winy na razie NIE MA!
    Przecież Ci NIE ODMÓWILI *faktycznego* świadczenia usług, prawda?
    No to ZA CO chcesz im wypowiedzieć umowę?

    Popatrz na to tak: załóżmy, że ktoś zechciałby Ci wywiną "numer".
    I posłał poważnie wyglądające pismo, że od dziś masz przelewać
    pieniądze na jego konto.

    Skąd pomysł, że ma to powodować unieważnienie umowy z Twoim
    dostawcą?

    > No qrde ....to jest "rozbój w biały dzień" ;-) ...... jestem towarem który
    > dowolnie przekłada się z półki na półkę

    Chyba usiłujesz nie rozumieć co ja piszę :]
    "Oni" (Energis), o ile zrozumiałem z dotychczasowych postów, na razie
    NIC nie zrobili *wbrew* umowie, a przynajmniej *od nich* tego
    nie wiesz, prawda?

    > Nie ....nie ma NIC takiego ....jest tak jak napisałem powyżej

    Acha.
    Rozumiem ze to iż pismo w propozycją płacenia abonamentu na
    swoje konto posłał Ci "ktoś" przetrawiłeś ;)
    Ale widzę że nie:

    > Ja Fakturę dostałem ale od tej NOWEJ firmy której mnie przekazali

    No to tłumaczę, że moim zdaniem nikomu NIE przekazali.
    Nie mają prawa, prawda?
    Czyli ich 'dyspozycja' jest bezprawna.
    Ponadto nie wiesz, czy tak naprawdę "oni" napisali, czy może
    jakiś oszust... dobrze mi się wydaje?

    Jeszcze raz.
    A jakbym tak *ja* Ci posłał list, że opłaty za internet masz
    wnosić na moje konto, jak byś zareagował?
    Dlaczego na list obcej firmy masz zareagować inaczej?

    > ale
    > powtarzam ja z nimi NIE MAM żadnej umowy,aneksu ani innego dokumentu
    > prawnego.

    No nie masz.
    Nie istnieją dla Ciebie.
    To dlaczego chcesz znaleźć w tym (w tym co JUŻ się stało!) jakiś
    "hak" na Energis? Na istniejącą, ważną umowę, która jest (jak
    dotąd) realizowana?

    IMVHO - "nie da się".
    Jak *Energis*, z którym masz umowę, czegoś *wbrew umowie* odmówi,
    to co innego!